FAQ

Ogólne

Co to jest Fonmoney?

Fonmoney to wygodny w użyciu i cieszący się uznaniem serwis internetowy umożliwiający przesyłanie pieniędzy do wielu krajów. Pieniądze mogą być wysłane bezpośrednio na konto bankowe bądż w formie doładowania telefonu.

Gdzie znajdę numer mojej transakcji?

Zarejestrowani Klienci znajdą numer transakcji, logując się w naszym systemie i wchodząc na zakładkę "Moje konto". Natomiast Klientom, którzy nie są zarejestrowani, radzimy zanotować numer swojej transakcji, tak abyśmy mogli pomóc w razie potrzeby.

Do kogo mogę się zwrócić, jeśli potrzebuję pomocy?

Nasze biuro obsługi Klienta chętnie udzieli odpowiedzi na wszelkie pytania. Proszę kliknąć tutaj.

Dlaczego muszę płacić podatek VAT?

Przy zakupie doładowania jest doliczany podatek VAT, który jest pobierany w kraju, skąd pochodzi telefon, który chcemy zasilić. Na przykład cena doładowania w Rumunii zawiera 20% VAT.

Czy moje dane osobowe są chronione?

Fonmoney wykorzystuje dane osobowe jedynie do przeprowadzenia transakcji. Fonmoney nigdy, pod żadnym pozorem nie udostępnia danych kontaktowych swoich użytkowników firmom i osobom trzecim. Więcej informacji znajduje się w Polityce Prywatności.

Jakie metody płatności oferuje Fonmoney?

W Fonmoney można dokonać płatności następującymi metodami: kartą kredytową VISA lub MasterCard, kartą Paysafecard oraz szybkim przelewem Sofort Banking.

Doładowanie telefonu

Jak mogę doładować telefon?

W Fonmoney zrobisz to w mniej niż 2 minuty. Najpierw należy podać numer telefonu komórkowego, który chcesz doładować. Następnie wybierasz kwotę, jaką chcesz przesłać na wybrane konto. W otatnim kroku wybierasz metodę płatności. Oferujemy zapłatę kartą kredytową, kartą paysafecard lub tradycyjnym przelewem za pomocą Sofort Banking. I to wszystko. Natomiast operator powinien wysłać SMS-a z potwierdzeniem doładowania. Jedną z zalet naszego serwisu jest to, że Klienci mogą, ale nie muszą się rejestrować, aby kupić doładowanie.

Jak długo trzeba czekać, aby konto zostało doładowane?

Doładowanie powinno zasilić telefon w przeciągu kilku sekund od pomyślnego zakończenia transakcji. W razie pytań prosimy o kontakt z naszym biurem obsługi Klienta.

Co się dzieje, jeśli doładowanie zostało wysłane na niewłaściwy numer?

W tym przypadku nie możemy niestety nic uczynić. Zwrot pieniędzy nie jest możliwy, ponieważ doładowanie zostało przez operatora dostarczone i nie ma możliwości, aby je cofnąć. Dlatego też prosimy o uważne wpisywanie numeru do doładowania.

Jak długo jest ważne doładowanie konta?

Termin ważności doładowanego konta jest określany przez poszczególnych operatorów sieci komórkowych.

Jak odbiorca zostanie poinformowany o doładowaniu konta?

Niezwłocznie po zaksięgowaniu doładowania posiadacz telefonu na kartę powinien otrzymać od operatora sieci SMS-a z potwierdzeniem o zasileniu jego konta kwotą doładowania i ewentualnie z nowym stanem konta.

Co mam uczynić, jeśli telefon nie został doładowany?

Jeśli omyłkowo został doładowany niewłaściwy numer telefonu, w tym przypadku doładowanie nie może zostać cofnięte ani przekierowane na inny numer. Jeśli został podany odpowiedni numer telefonu, prosimy o kontakt z naszym biurem tutaj.

Co oznaczają komunikaty o błędzie "number could not be checked" i "number invalid"?

Komunikat z błędem "number could not be checked" oznacza, że nasz system jest chwilowo niedostępny. Komunikat z błędem "number invalid" oznacza, że podany numer jest błędny bądź nie może zostać doładowany w tej chwili.

Przelew pieniężny

Co to jest IBAN?

IBAN to International Bank Account Number czyli Międzynarodowy Numer Rachunku Bankowego, który jest używany w większości państw europejskich przy wysyłaniu przelewów międzynarodowych. IBAN zawiera w sobie następujące informacje: nazwę kraju i banku, do którego należy konto, właściciela konta oraz sam numer konta.

Jak mogę wysłać przelew na konto bankowe?

Przesyłanie pieniędzy na konto bankowe w Fonmoney jest niezwykle proste. Potrzebujesz jedynie numer konta odbiorcy w formie IBAN oraz nazwę odbiorcy (imię i nazwisko). Fonmoney jest prawnie zobowiązane do zidentyfikowania tożsamości swoich Klientów. Dlatego zostaniesz poproszony przez nas o kopię dowodu tożsamości lub/i rachunku z Twoim adresem zamieszkania. Proces weryfikacji danych odbywa się tylko przy pierwszej transakcji w naszym serwisie. Pozostałe przebiegają sprawnie bez tego kroku. Pieniądze dochodzą na rachunek bankowy odbiorcy w ciągu 1-2 dni roboczych.

Jak długo trwa realizacja przelewu pieniężnego?

Zazwyczaj są to 1-2 dni robocze.

Czy mogę zrobić przelew przez telefon bądź tablet?

Oczywiście!

Jak się dowiem, czy przelew doszedł do obiorcy?

Osoba zlecająca przelew dostanie od Fonmoney e-mail z informacją, że transakcja została pomyślnie zrealizowana.

Dlaczego mój przelew został odrzucony?

Przelew mógł zostać odrzucony z paru powodów:
- podany IBAN jest niepełny lub niewłaściwy
- podany IBAN nie zgadza się z nazwą odbiorcy
- jeśli Klient płaci za pomocą Sofort Banking: bank odmówił wykonania przelewu
- jeśli Klient płaci kartą kredytową: operator karty odmówił zgody na obciążenie rachunku.

Czy istnieje limit przelewów?

Tak, limit zależy od kraju, do którego jest wysyłany przelew. Więcej informacji znajduje się na stronach poszczególnych krajów.

 

Dlaczego Fonmoney musi zweryfikować moje dane? Jak długo trwa weryfikacja?

Fonmoney podlega surowemu nadzorowi brytyjskiego Urzędu ds. Usług Finansowych FCA i gwarantuje najwyższe standardy bezpieczeństwa. Postępujemy zgodnie z przepisami i regulacjami FCA, dlatego jesteśmy zobligowani do weryfikacji danych osobowych naszych Klientów, zwłaszcza w następujących przypadkach:

- Jeśli Klient zleca częste transakcje;
- Jeśli kwota przelewu przekracza limit;
- W zależności od konkretnych regulacji kraju odbiorcy.

Aby móc zrealizować transfer bankowy, musimy zidentyfikować Twoją tożsamość i adres zamieszkania. Poprosimy Cię zatem o kopię dowodu tożsamości w wysokiej rozdzielczości. Bardzo ważne jest, aby dane znajdujące się w dowodzie tożsamości, zgadzały się z informacjami podanymi przez Ciebie podczas rejestracji w naszym serwisie.

Jeśli weryfikacja się powiedzie, otrzymasz od nas potwierdzenie, że wszystko jest na dobrej drodze do wykonania przelewu.