Często zadawane pytania dotyczące przelewów pieniężnych
Czy przesyłanie pieniędzy w Fonmoney jest bezpieczne?
Tak, Fonmoney jest rzetelnym i wiarygodnym serwisem, który gwarantuje bezpieczne transakcje pieniężne. Jako instytucja finansowa jesteśmy regulowani i licencjonowani przez FCA. To oznacza, że zarówno Twoje dane, jak i pieniądze są w pełni bezpieczne.
Do jakich krajów mogę wysyłać pieniądze w Fonmoney?
Na naszej stronie głównej znajdują się wszystkie kraje, do których można wysyłać przelewy pieniężne lub doładowania telefonów.
Z jakich krajów mogę robić przelewy pieniężne w Fonmoney?
Fonmoney oferuje przelewy pieniężne osobom mieszkającym w państwach Unii Europejskiej, Schwajcarii, Wielkiej Brytanii, Meksyku oraz Islandii, Liechtensteinu i Norwegii.
Czy mogę wysłać gotówkę w Fonmoney?
W Fonmoney możliwe są przelewy pieniężne na konta bankowe. Niestety w chwili obecnej nie oferujemy przesyłek gotówkowych.
Czy odbiorca może odebrać pieniądze w gotówce?
W niektórych krajach jest to możliwe, jednakże w Polsce nie oferujemy takiej możliwości.
Czy Fonmoney jest bankiem?
Fonmoney nie jest bankiem. Jesteśmy zalegalizowaną instytucją finansową, która jest tak samo bezpieczna i wiarygodna jak komercyjne banki. Podlegamy surowym regulacjom FCA (numer licencji 722528), dzięki czemu pieniądze i dane naszych klientów są bezpieczne.
Jak krok po kroku wysłać przelew w Fonmoney?
Przelewy w Fonmoney są łatwe i wygodne w użyciu.
1. W pierwszym kroku należy wpisać kwotę przelewu.
2. W drugim kroku należy podać konto odbiorcy w formie IBAN oraz imię i nazwisko odbiorcy (nazwę w przypadku firm).
3. Następnie należy zalogować się lub zarejestrować się w naszym serwisie.
4. W tym momencie poprosimy Cię o weryfikację Twojej tożsamości.
5. W ostatnim kroku należy dokonać zapłaty za transakcję za pomocą karty kredytowej, szybkiego przelewu SOFORT lub zwykłego przelewu bankowego.
Jak tylko przelew zostanie nadany, Fonmoney wysyła wiadomość do klienta z informacją o aktualnym statusie transakcji.
Jak mogę wysłać przelew na konto bankowe?
Przesyłanie pieniędzy na konto bankowe w Fonmoney jest niezwykle proste. Potrzebujesz jedynie numeru konta odbiorcy w formie IBAN oraz imienia i nazwiska/nazwy odbiorcy/odbiorczyni. W celu wysłania pieniędzy Fonmoney jest prawnie zobowiązane do zidentyfikowania tożsamości swoich klientów/klientek. Musimy poprosić Cię o dwa dokumenty: dowód tożsamości i selfie. Wszystkie dokumnetz są przesyłane w bezpieczny sposób. Również wszelkie dane osobowe są u nas bezpieczne i traktowane poufnie.
Jak długo trwa realizacja przelewu pieniężnego?
Pieniądze powinny dojść do odbiorcy w ciągu 1-2 dni roboczych (nie dotyczy transakcji na Kubę). WAŻNE! Jeśli przelew zostanie zlecony w weekend lub w dniu ustawowo wolnym od pracy (zarówno w kraju nadawcy, jak i odbiorcy), wtedy realizacja transakcji rozpocznie się najpóźniej w kolejnym dniu roboczym.
Jaka jest opłata za przelew w Fonmoney?
Naszym celem jest oferowanie klientom najlepszych kursów walut przy możliwie niskich opłatach. Dzięki temu klienci unikną wysokich prowizji bankowych - jesteśmy do 80% tańsi niż banki.
Ponadto wyrożnia nas brak ukrytych opłat transakcyjnych. Jak tylko wpiszesz kwotę, którą chcesz przesłać, od razu zobaczysz, ile kosztuje Twój przelew.
Dlaczego opłaty za przelewy w Fonmoney są tak niskie?
Naszym celem jest zaoferowanie różnym grupom ludzi, zwłaszcza osobom żyjącym za granicą oraz przedsiębiorcom, możliwie najkorzystniejszych warunków przesyłania pieniędzy za granicę. Pracujemy nad tym nieustannie. Dzięki temu już teraz transakcje pieniężne w Fonmoney są tańsze nawet o 90% niż w bankach. W porównaniu do innych instytucji bankowych Fonmoney oferuje swoje usługi tylko przez internet. Dzięki temu nie ponosimy kosztów utrzymania oddziałów lub agencji.
Z którymi bankami współpracuje Fonmoney?
W Fonmoney wyślesz pieniądze do każdego banku w kraju Twojego odbiorcy, pod warunkiem, że konto odbiorcy jest prowadzone w lokalnej walucie (nie jest kontem walutowym).
Czy mogę wysyłać przelewy w Fonmoney o każdej porze?
Fonmoney to serwis internetowy, w którym można składać zamówienia za pośrednictwem strony internetowej 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu.
Prosimy jednak wziąć pod uwagę, że realizacja transakcji nadanych w weekendy i dni ustawowo wolne od pracy rozpocznie się najpóźniej w kolejnym dniu roboczym.
Gdzie mogę sprawdzić aktualny kurs wymiany, zanim rozpocznę przesyłanie pieniędzy?
Aktualny kurs wymiany można sprawdzić w każdej chwili na naszej stronie. Wybierz kraj, do którego chcesz wysłać pieniądze, a następnie opcję "Przelew pieniężny". Po prawej stronie znajdziesz aktualny kurs wymiany.
Jakie metody płatności za przelew oferuje Fonmoney?
Fonmoney oferuje trzy możliwości zapłaty za transfery:
- kartami kredytowymi VISA i MasterCard oraz Maestro*
- szybkim przelewem za pomocą Sofort Banking (dostępny w Austrii, Belgii, Holandii, Niemczech i Polsce)
- zwykłym przelewem bankowym.
*Użycie karty Maestro zależy od banku, który wystawił tę kartę.
Nie mam karty kredytowej. Czy mogę mimo to wysłać przelew w Fonmoney?
Tak, w Fonmoney są możliwe przelewy z zagranicy bez konieczności posiadania karty kredytowej/płatniczej. Nasz serwis oferuje zapłatę za pomocą SOFORT Überweisung. W tym celu potrzebujesz dostępu do bankowości internetowej w swoim banku. Płatność odbywa się szybko i bezpiecznie. Ponadto można wybrać płatność zwykłym przelewem bankowym.
Jak zapłacić za transakcję zwykłym przelewem bankowym?
Najpierw musisz nadać transakcję w naszym serwisie i jako metodę płatności wybrać zwykły przelew bankowy. Pod koniec zamówienia otrzymasz od nas wszystkie dane potrzebne do wykonania przelewu w swoim banku, tj. numer konta Fonmoney oraz tytuł przelewu. Teraz musisz jeszcze tylko wykonać przelew w swoim banku. Jak tylko Twoje pieniądze wpłyną na nasze konto, prześlemy je od razu na konto Twojego odbiorcy. Pamiętaj, że czekamy na Twoje pieniądze przez 3 dni robocze.
Co to jest tytuł przelewu i gdzie go znajdę, jeśli chcę zapłacić zwykłym przelewem bankowym?
Tytuł przelewu otrzymasz po tym, jak nadasz transakcję w naszym serwisie. Wtedy też Fonmoney wyśle do Ciebie e-mail ze wszystkimi informacjami potrzebnymi do wykonania przelewu w Twoim banku. Ważne jest, abyś w swoim przelewie podał/-a dokładnie ten tytuł przelewu, który dostaniesz od nas. Dzięki temu będziemy mogli szybko i sprawnie odnaleźć Twoj przelew i wysłać go od razu do Twojego odbiorcy/odbiorczyni.
Tytuł przelewu wygląda tak: 2345678.
Co się stanie, jeśli zgubię mój tytuł przelewu?
W tym przypadku prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta, które chętnie prześle Ci Twój tytuł przelewu.
Ile czasu mam, aby zrobić przelew na konto Fonmoney?
Fonmoney czeka na Twój przelew trzy dni robocze.
Czy Fonmoney pobiera opłatę za płatność zwykłym przelewem bankowym?
Nie, Fonmoney nie pobiera takich opłat. Jedynie Twój bank może pobrać od Ciebie opłatę w ramach przelewu SEPA.
Co to jest kod 3D Secure?
Kod 3D Secure jest dodatkowym zabezpieczeniem transakcji internetowych, które są opłacane kartami kredytowymi. Udostępnia je m.in. VISA i MasterCard. Właściciel karty jest proszony o podanie jednorazowego hasła - kodu 3D Secure, który otrzyma poprzez token lub SMS-em na swój telefon. Dzięki temu bank weryfikuje właściciela karty, a transakcja może być zrealizowana. Większość kart ma od razu włączoną usługę 3D Secure. Jeśli Twoja karta jej nie posiada, skontaktuj się ze swoim bankiem, aby ją aktywować.
Co to jest CVV/CVC?
CVV/CVC to kod weryfikacyjny/kod bezpieczeństwa karty. Znajduje się on na odwrocie karty i składa się z 3 cyfr.
Czy moje dane są bezpieczne?
Bezpieczeństwo transakcji oraz danych naszych klientów jest dla Fonmoney szczególne ważne. Nasza strona jest zabezpieczona protokołem SSL, który szyfruje przesyłane dane i zabezpiecza je przed dostaniem się w niepowołane ręce. Ponadto Fonmoney chroni dane osobowe i potrzebuje ich tylko w celu potwierdzenia tożsamości użytkownika.
Więcej informacji znajduje się w zakładce "Polityka prywatności".
Co się dzieje z moimi danymi osobowymi?
Fonmoney traktuje wszystkie dane osobowe poufnie i wykorzystuje je wyłącznie w celu przeprowadzenia transakcji. Więcej informacji na ten temat znajduje się w zakładce "Polityka prywatności".
Jak się dowiem, czy przelew został wykonany?
Osoba zlecająca przelew dostanie od Fonmoney e-mail z informacją, że transakcja została pomyślnie zrealizowana. Jednocześnie użytkownik może sprawdzić status swojej transakcji, logując się w swoim koncie na stronie Fonmoney.
Czy istnieje możliwość wykonania stałych zleceń?
Niestety nie ma takiej możliwości.
Jaki jest limit przelewów?
W zależności od kraju odbiorcy istnieją limity przelewów, które są ustalone przez europejski nadzór finansowy.
Gdzie i jak mogę się zarejestrować, aby przesłać pieniądze w Fonmoney?
Aby zarejestrować się w Fonmoney, należy kliknąć na przycisk "Zarejestruj się" w prawym górnym rogu na naszej stronie.
WAŻNE! Rejestrując się w Fonmoney, należy podać swoje prawdziwe dane tak, jak są wpisane w Twoim dokumencie tożsamości.
Czy muszę podać prawdziwe dane podczas rejestracji?
Tak, podanie prawdziwych danych podczas rejestracji jest wymagane. Jest to bardzo ważne przy transakcjach pieniężnych i weryfikacji danych. Pseudonimy, inicjały, wymyślone imiona i nazwiska nie będą akceptowane.
Dlaczego Fonmoney musi zweryfikować moje dane? Jak długo trwa weryfikacja?
Fonmoney podlega surowemu nadzorowi brytyjskiego Urzędu ds. Usług Finansowych FCA oraz Bank of Spain, dzięki czemu gwarantuje najwyższe standardy bezpieczeństwa. Postępujemy zgodnie z przepisami i regulacjami FCA i Bank of Spain, dlatego jesteśmy zobligowani do weryfikacji danych osobowych naszych Klientów, zwłaszcza w następujących przypadkach:
- Jeśli Klient zleca częste transakcje;
- Jeśli kwota przelewu przekracza limit;
- W zależności od regulacji kraju odbiorcy.
Aby móc zrealizować transfer bankowy, musimy zidentyfikować Twoją tożsamość. Poprosimy Cię zatem o przeprowadzenie procesu weryfikacji za pośrednictwem partnera, z którym współpracujemy. Bardzo ważne jest, aby dane znajdujące się w dowodzie tożsamości, zgadzały się z informacjami podanymi przez Ciebie podczas rejestracji w naszym serwisie.
Jeśli weryfikacja się powiedzie, otrzymasz od nas potwierdzenie, że wszystko jest na dobrej drodze do wykonania przelewu.
Ile razy muszę przechodzić weryfikację danych?
Werfyfikacja dokumentów odbywa się raz do roku. W wyjątkowych sytuacjach możemy poprosić Ciebie o dostarczenie dodatkowych dokumentów.
Czy i jakie dokumenty są potrzebne, aby przeprowadzić przelew pieniężny w Fonmoney?
Fonmoney jest prawnie zobowiązane przez FCA do weryfikacji tożsamości swoich klientów. Wszyscy klienci i klientki muszą dokonać weryfikacji danych za pomocą swojego selfie (zdjęcia twarzy) i ważnego dokumentu tożsamości. Honorowane są dokumenty takie jak dowod osobisty, paszport, prawo jazdy. W zależości od wysokości wysyłanej kwoty i/lub częstotliwości przesyłania przelewów możemy poprosić Cię także o dostarczenie nam kopii rachunku za usługi komunalne, aby potwierdzić Twój adres zamieszkania. Uwaga! Papierowe dowody osobiste (z Woch, Grecji itp.) nie są akceptowane.
Jak mogę przesłać dokumenty potrzebne do weryfikacji danych?
W odpowiednim momencie podczas wykonywania przelewu nasz system poprosi Cię o zrobienie zdjęć dokumentom w wysokiej rozdzielczości. Po załączeniu wymaganych dokumentów i selfie weryfikacja danych przebiegnie automatycznie a transakcja będzie mogła być dokończona.
W jakim formacie muszą być przesłane dokumenty?
Najlepiej, jeśli zdjęcie dokumentu będzie zapisane w formacie JPG, PNG lub PDF. Rozdzielczość tego pliku powinna być większa niż 800 pikseli, a wielkość pilku nie powinna przekraczać 10MB.
WAŻNE! Zdjęcie powinno być wyraźne i ostre, tak żeby dane na dokumencie były łatwo czytelne.
Jaki adres muszę podać podczas weryfikacji?
Należy podać swój aktualny stały adres zamieszkania za granicą.
Jak długo trwa weryfikacja dokumentów?
Weryfikację danych przeprowadzamy razem z naszymi partnerami SignD i HooYu. Trwa ona zazwyczaj 10-15 minut. Jednak w dni wolne od pracy i weekendy może to potrwać dłużej. Przed przystąpieniem do weryfikacji przygotuj jeden ze swoich dokumentów tożsamości, tj. dowód osobisty, paszport lub prawo jazdy. Jeśli Twoje zdjęcia są słabej jakości, tj. nie są wystarczająco ostre lub są rozmazane, poprosimy o lepsze zdjęcie. Po pomyślnym ukończeniu weryfikacji powiadomimy Cię o tym e-mailowo. Następnie będziesz mógł/mogła zlecić przelew pieniężny.
Co mam zrobić, jeśli moje dokumenty nie zostaną zaakceptowane i tożsamość nie zostanie zweryfikowana?
Nie ma problemu! W tym przypadku prosimy skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta na e-mail [email protected]. Nasz zespół postara się znaleźć przyczynę, dlaczego weryfikacja nie powiodła się.
Czy mogę wysłać pieniądze na konto prowadzone w walucie euro?
Przelewy na konta w euro do państw, których oficjalną walutą jest euro, są możliwe z Wielkiej Brytanii, Meksyku i Szwajcarii. W Fonmoney nie ma możliwości wysyłania pieniędzy na konta walutowe np. w euro w Polsce.
Co zrobić, jeśli pomylę się przy wpisywaniu IBAN?
Jeśli zauważysz, że pomyliłaś/-eś się przy wpisywaniu numeru IBAN, a transakcja została już pomyślnie zlecona, prosimy o pilny kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta na [email protected].
Ważne, żebyś skontaktował/-a się z nami tak szybko, jak to możliwe. Nasz zespół postara się pomóc rozwiązać ten problem.
Czy mogę ponownie wykonać już raz zrealizowaną transakcję bez powtórnego podawania danych?
Tak, istnieje taka możliwość. Wystarczy zalogować się na swoim koncie w Fonmoney i w zakładce "Moje konto" kliknąć na "Moje transakcje". Następnie należy wybrać daną transakcję i kliknąć na przycisk "Wyślij jeszcze raz". Zostaniesz od razu przekierowana/-y do zapłaty. I to wszystko. Od razu po pomyślnej zapłacie przelew zostanie przekierowany do realizacji.
Czy potrzebuję telefonu, aby móc wysyłać przelewy online?
Telefon ani tablet nie są potrzebne do korzystania z serwisu Fonmoney. Wystarczy normalny komputer z dostępem do internetu. Nasza strona jest oczywiście także dostępna w wersji mobilnej.
Czy mogę zrobić przelew przez telefon lub tablet?
Oczywiście. Nasza strona jest odpowiednio zoptymalizowana, tak że wszystkie transakcje można wygodnie i bezpiecznie wykonać na telefonie lub tablecie.
Gdzie znajdę numer mojej transakcji? Co zrobić, jeśli nie pamiętam numeru transakcji?
Numer swojej transakcji znajdziesz, logując się w naszym systemie i wchodząc dalej w zakładkę "Moje konto". Znajdują się tam wszystkie informacje dotyczące transakcji.
Jeśli nie pamiętasz lub nie zanotowałaś/-eś numeru swojej transakcji, prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta na e-mail [email protected]. Prosimy o podanie swojego nazwiska oraz datę zlecenia transakcji. Przydatny może być także IBAN i nazwisko/nazwa odbiorcy. Im więcej danych nam prześlesz, tym szybciej otrzymasz od nas odpowiedź.
Czy i gdzie mogę sprawdzić status mojej transakcji?
Aby sprawdzić status swojej transakcji, musisz zalogować się w naszym serwisie, a następnie w menu "Moje konto" kliknąć na "Moje transakcje". Tutaj znajdziesz wszystkie informacje o transakcji.
Dlaczego mój przelew został odrzucony?
Istnieje kilka powodów, dla których przelew może zostać odrzucony. Wszystko zależy od danej transakcji. Jeśli Twój przelew zostanie anulowany, skontaktujemy się z Tobą drogą e-mailową.
Ty również możesz nawiązać z nami kontakt, pisząc do nas wiadomość na adres [email protected].
Do kogo mogę się zwrócić, jeśli potrzebuję pomocy?
Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące transakcji lub potrzebujesz więcej informacji o naszych usługach, możesz w każdej chwili zwrócić się do naszego Biura Obłsugi Klienta, wysyłając wiadomość na [email protected]. Chętnie odpowiemy na każde pytanie!
Co to jest HooYu? Co to jest SignD?
HooYu i SignD to nasi partnerzy, dzięki którym możliwa jest weryfikacja danych. Więcej informacji o naszej współpracy dowiesz się z naszego artykułu.
Co to jest IBAN?
IBAN to skrót od International Bank Account Number, co oznacza Międzynarodowy Numer Rachunku Bankowego. IBAN jest używany w większości państw europejskich przy wysyłaniu przelewów międzynarodowych. IBAN zawiera w sobie następujące informacje: nazwę kraju i banku, do którego należy konto, właściciela konta oraz sam numer konta. Polski IBAN składa się z 28 znaków.
Jakie są zalety przelewów w Fonmoney w porównaniu do przelewów SEPA?
- Przelewy w SEPA dotyczą tylko transakcji wykonywanych w euro, czyli z konta w euro na konto w euro. Natomiast w Fonmoney wysyłasz pieniądze bezpośrednio na konta w walucie, która obowiązuje w danym państwie czyli np. na konto złotówkowe w Polsce; - Fonmoney oferuje zawsze najlepszy kurs wymiany walut; - Przelewy w Fonmoney dochodzą w ciągu 1-2 dni roboczych na konto odbiorcy; - bardzo niskie opłaty transakcyjne, niezależnie od wysokości wysyłanej kwoty.
Co to jest przelew SEPA?
SEPA (Single Euro Payment Area) czyli Jednolity Obszar Płatności w Euro to strefa, w której możliwe są przelewy w euro wewnątrz państw członkowskich, jak i pomiędzy nimi według takich samych regulacji prawnych. Celem SEPA jest przyśpieszenie i ułatwienie dokonywania płatności w euro oraz zmniejszenie kosztów tych płatności.
Które kraje należą do strefy SEPA?
- Wszystkie kraje członkowskie Unii Europejskiej należą do SEPA. Są to: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry, Włochy. - Poza tym do SEPA dołączyły: Islandia, Monako, Liechtenstein, Norwegia, San Marino, Szwajcaria, Wielka Brytania.
Dlaczego warto zarejestrować się w Fonmoney?
Rejestracja w Fonmoney ma same zalety:
- dostęp do historii transakcji
- podgląd statusu transakcji
- comiesięczne informacje o aktualnych promocjach i zniżkach
- możliwość powtórzenia transakcji bez konieczności wpisywania potrzebnych danych
Czy rejestracja w Fonmoney jest płatna?
Absolutnie nie! Rejestracja w Fonmoney jest bezpłatna.
Czy mogę zmienić swoje dane po zarejestrowaniu się w Fonmoney?
Tak, wystarczy zalogować się na swoje konto w Fonmoney i kliknąć w menu "Moje konto". W zakładce "Ustawienia" użytkownik może zmienić swoje dane w każdej chwili.
Nie pamiętam hasła. Jak mogę je odzyskać?
Aby odzyskać hasło, wystarczy, że klikniesz na "Logowanie" w prawym górnym rogu naszej strony, a następnie na przycisk "Nie pamiętasz hasła?". Podaj e-mail, na który zarejestrowałaś/-eś się w naszym serwisie, a my wyślemy Ci link umożliwiający utworzenie nowego hasła.
Jak mogę usunąć swoje konto w Fonmoney?
Przykro nam, że chcesz usunąć swoje konto w naszym serwisie. Oczywiście szanujemy Twoją decyzję. Ze względów prawnych jesteśmy zobowiązani do prowadzenia kont klientów przez co najmniej 5 lat. Możemy jednak dezaktywować Twoje konto. Aby to zrobić, prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta na e-mail [email protected]
Gdzie na stronie znajduje się polityka prywatności?
Fonmoney przywiązuje szczególną wagę do poszanowania prywatności swoich użytkowników. Wszelkie dane zbierane od użytkowników są traktowane poufnie. Zakładka "Polityka prywatności" znajduje się na dole strony naszego serwisu.